onsdag 25 mars 2009

Veckans sockor

eller snarare nog de senaste veckornas stickade sockor. De gröna tycker ni er säkert ha sett förr, men detta är ett nytt par, men med samma garn som dessa, som numera bor hos Anna.
De jeansblå är stickade efter samma mönster som dessa. Bägge paren är storlek 38-39, om någon är sugen...
Så varför envisas jag då med att ständigt visa sockor? Jo, en av anledningarna till mitt bloggande är ju att dokumentera för min egen skull. För att se att jag faktiskt gör något med ett lite längre bestående resultat än att sopa smulor kring köksbordet...Jag tror att det blir roligt att se tillbaka på sen när jag börjar jobba och inte hinner sticka och sy på samma sätt. Jag trivs jättebra hemma med lilla G, men utan hantverket skulle jag nog känna det som att dagarna bara går utan att jag får något gjort. Därför hamnar i stort sett allt jag gör på bloggen, även sådant som inte är så spännande.

2 kommentarer:

Anonym sa...

synd på dom gröna att dom inte va i storlek 40!!! skitsnygga!!

od Andulky sa...

Jag är likadan! Det är klart man ska dokumentera allt! Sockorna är superfina och jag kan intyga att de är fantastiskt sköna!!