tisdag 24 mars 2009

Vantswap

Jag har varit med i en vantswap via Sysidan. Det blev inte så många deltagare, men det var roligt ändå. Alla vantar skickades till samma mottagare, som sedan i sin tur fördelade vantar och skickade ut. Mao vet jag inte vems vantar jag fick, och jag vet inte heller vem som numera har mina vantar.
Nackdelen med det här systemet är att vantarna skall skickas två gånger, dvs det blir dubbla porton att betala. Sen missar man ju utmaningen att försöka göra något som kan passa mottagaren. Å andra sidan är man ju fri att göra precis vilka vantar som helst, eftersom man ändå inget vet om mottagaren...Produktionssättet var fritt, dvs man fick sy sticka, virka, nålbinda eller hur man nu kan göra vantar.
Paret jag mottog var mjuka, sköna stickade vantar i ett brunt, melerat ullgarn. De har nu tagits i bruk av P. Jag angav i mitt storleksönskemål att storleken inte spelar någon roll, eftersom jag har ganska stora händer, men döttrarna något mindre, så alltid passar de på någon.
Mitt bidrag till swapen var ett par vantar sydda i dubbelt fleece. Utåt regnbågsfärgat, inåt svart. Men känner mottagaren inte för att vara så färgstark så är vantarna vändbara, bortsett från märket som då hamnar på insidan.

2 kommentarer:

od Andulky sa...

Vad fina båda paren var!!

Mallaching sa...

Fina vantar!

Joo.. jag skulle nog säga att det var värt ett besök! Fast jag är verkligen inte bortskämd med bra tygaffärer ;) vi har EN, liten dyr här i pite... så jag kanske inte kan värdera så bra :) men jag hittar alltid tyger på eurokangas iaf!