lördag 28 mars 2009

Marsutmaningsutlottningsvinnartunika!

Nu har vinsten i min utlottning nått sin mottagare.
Jag fick veta att dottern till X-blog, liksom fadern i familjen, är Brynässupportrar, och att dotterns favoritfärger därmed är svart, rött och gult. Hon gillar djur i allmänhet och tigrar i synnerhet, särskilt vita tigrar. Utifrån detta blev det en tunika efter ett gammalt Ottobremönster som jag tidigare använt åt mina tjejer. Tunikan är ordentligt utsvängd, och jag minns att ärmarna var onödigt smala i armbågsnivå, så där ändrade jag mönstret några centimeter.
Visste att jag sett en tjusig tiger på Ann the gran, men den visade sig numera vara åtkomlig endast för betalande medlemmar. Sidan har helt klart försämrats de senaste åren. Från att ha varit fri att ladda ner från utan krångligheter, till att kräva inloggning, till att nu bara ha en liten del av de tidigare gratis bilderna tillgängliga för alla.
Nåja, lyckades hitta en gratis tiger, och dessutom vit,här i stället. Efterfrågade namnet på mottagaren, och jag misstänker att hon inte så ofta hittar sitt namn på prylar/kläder i vanliga affärer, så det kanske kan vara skoj med en personlig tunika.
Tunikan är sydd av velour från Andersson&Hjalmarsson.
Skojiga livebilder finns här!

2 kommentarer:

od Andulky sa...

Supersnygg!!

Handarbete/Pyssel sa...

Ja, så nöjd hon är med sin nya tunika!
Hon vart lite arg igår när den skulle på tvätt... ;)
Lyckat igår med, då hon träffade lite nya, äldre tjejer som inte visste vad hon hette, och så är ju hennes namn inte helt vanligt och alla kommer inte ihåg det... Någon frågade "vad var det du hette?" Och hon svarar "Rajmonda, det står ju på min tröja" Ja, det var bara en gång under kvällen hon fick den frågan :)
TACK igen!