Under påskhelgen stickades dessa sockor i något garn från Rusta om jag minns rätt. Maskintvättbart och 75% ull, 25% polyamid.
Ett sätt att dokumentera diverse Heimlaga saker som jag åstadkommer, för mig själv att lära av och förhoppningsvis för någon annan att inspireras av.
måndag 25 maj 2026
fredag 22 maj 2026
Inte rätt säsong...
... för fleecebyxor, för i dag har det varit shortsväder här.
Men dessa byxor tänkta att ha under regnställ eller vinteroverall fotades redan i mars och syddes kanske ännu tidigare.
onsdag 13 maj 2026
Jag målar min värld
... kan det här tyget möjligen heta, åtminstone är det så jag minns. Dock var det flera år sedan jag beställde det någonstans ifrån, och nu fanns bara lite rester kvar.
Lilla V gillar också att måla, klippa, tejpa och limma. Pärla är också roligt, och den här dagen ville hon gärna ha halsband och armband av diverse pärlor från gammelfarmor. Där fick jag dock hjälpa till, det var små hål att trä igenom. Min snurr-sadelpall i syrummet är en favorit att snurra på, men även här behövs lite assistans.
torsdag 7 maj 2026
Reservkläder
Barnbarnet A är inte så ofta hos oss numera sedan han börjat förskoleklass. Men sist det hände att han skulle ha behövt lite andra kläder än de han kom i, insåg jag att han hunnit växa ur reservlagret. Alltså tog jag tillfället i akt att sy tröja och byxor av lite restbitar. Ottobremönster i stl 128 är sannolikt i större laget för honom, men snart har han nog vuxit i dem också.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)




