lördag 21 mars 2009

Avslöjad!

Efter en del besvär har Katarina nu avslöjat mig som avsändare till hennes vårswappaket.
Det innehöll rutiga förkläden till henne och sonen. Sonen hade nämligen fått en kockmössa i något tidigare paket, så jag tänkte jag skulle komplettera denna. Men sen, efter att jag sytt förklädena, upptäckte jag att han fått ett sådant av sin mamma i julklapp, det hade jag lyckats missa fast jag tyckte att jag läste bloggen noga. Nåja, används de vid matlagning (eller i stället för haklappar som vi brukat göra), så kanske de ligger i tvätten ibland...
En tröja till sonen med tågbroderi, sydd efter Meedoms form 2 stl 98. Med den "roliga saken" till sonen tog jag hjälp av min dotter P 14 år. Hon brukar virka alla möjliga sorts djur , så efter att ha klurat ut att lille O brukar leka lejon fick P virka ett sådant. Om detta kan ni läsa här.
När det gällde mönster var jag ju tvungen att hitta något hemma, eftersom jag är med i marsutmaningen. Som tur är köpte jag en gång två lådor mönster, ffa amerikanska, av en som haft syateljé. Med amerikanska storlekar var det lite lurigt att veta vilken storlek som var den rätta, verkade ligga precis i "skarven" mellan två när jag jämförde måttabeller, så det fick följa med två uppsättningar av samma mönster.
Vårsymbolen blev ärtfrön. Katarina har torp, så jag hoppas hon har någon liten jordplätt över för en liten ärtodling. Mina barn har alltid gillat att äta färska ärtor i trädgården. Av ärtskidorna brukar det ibland byggas små båtar av roddbåtsmodell, med stickor som sittbänkar.
Roliga livebilder på Katarinas son med presenterna finns här.

2 kommentarer:

Anna-Snoddas sa...

Vilket fint paket! :)

Katarina sa...

Vi har haft förklädesinvigning idag och sonen och jag hjälptes åt att, iförda våra fina förkläden, vispa smet och steka pannkaka. Pannkakorna blev väldigt lyckade och det måste ju till största delen bero på bra utrustning, eller hur! Snygga kockar lagar snyggare mat :-D