onsdag 8 juli 2009

Klänningar live

Några livebilder på lilla G´s gröna klänning. Tänkte mig den med en vit body under, och tog för givet att det fanns sådana hemma. Ingen snygg dock, alla hade konstiga halsöppningar eller var gulnade, så jag sydde snabbt i hop en i vit interlock. Lite puffärm för att bli lite gulligare, och sprund i nacken. Denna är inte gulnad,ännu, även om det ser ut så på bilden.

Vid samma tillfälle som G invigde sin gröna klänning hade P också en nysydd klänning. Hon ritade, jag sydde. Kort liv med smala axelband, resårkanaler upptill och nedtill på livet. Kjoldelen i fyra "våningar", med lite ökad vidd i varje. Tyget har en begie botten med blå och rosa blommor. Vi blev båda mycket nöjda med modellen!
Dessvärre syns ju inte mycket av överdelen på livebilder till följd av det långa håret, jag kanske får komplettera senare med en bild på bara klänningen.

5 kommentarer:

Madelene sa...

Jättefina klänningar och söta tjejer! :0)

LillaBarn sa...

Och såklart det ska fram med spaden och grävas i värsta finklänningen, fattas bara!!! Jättefina klänningar, och söta modeller!!

od Andulky sa...

Supersöta klänningar och modeller :-)!!

skrotis sa...

Vilka otroligt söta klännningar och lika döttrar! Vad roligt att du fortfarande får sy till din äldre tjej, fast det är klart, blir resultatet så bra så har hon inget att klaga på!

Vecka - Vecka sa...

Fina klänningar på söta barn! Önskar att jag också får en flicka nångång att klä i fina klänningar!