lördag 13 juni 2009

Skickad swap

Min sommarsolswap gick till Lillofant. I hennes familj finns tre barn, men bara den yngsta brukar synas på bloggen. Det kändes som en rolig utmaning att försöka sy något även till de båda äldre! Eftersom även jag har tonåring/nästan tonåring hemma så är jag dock väl medveten om att allt som sys inte går hem. Vissa grejer blir bara liggande. Det är sådana risker man får ta!

Till äldsta dottern blev det en prickig topp, efter ett mönster ur Ottobre 2/2008. Min dotter P valde tyget och sydde själv en likadan topp åt sig förra sommaren. Och jag må säga att det var nog inget lämpligt nybörjartyg att sy i-otroligt slinkigt och rymningsbenäget...
Sonen i familjen fick en rutig t-shirt, mönster ur Ottobre 3/2007. Tyget, som ursprungligen valdes av den utbytesstudent vi hade i fjol, är diagonalrutigt i blått och brunt, singeljersey med lycra.
Lilltjejen fick en randig topp i en färgglad interlock från Olssons tyger, kantat med prickig singeljersey. Det mönstret (Ottobre 1/2008) var egentligen ett omlottmönster. Kändes dock som att det skulle bli onödigt "varmt om magen", så jag skippade omlotten och behöll bara skärningen i övrigt.
Tyget jag skickade med var ett lila, ganska tunnt, joggingtyg med trycket "flowers and berries", och sådana tillhör ju sommar och sol!


Vad paketet innehöll i övrigt kan ni läsa om hos Lillofant.

Jag höll dock på att råka ut för en fadäs då jag skulle packa paketet, och jag undrar om det är sånt som kanske hänt någon annan swapare också. Det har ju stått endel om att man naturligtvis skall skicka oöppnade förpackningar av t ex choklad och kaffe . Vilket ju förefaller alldeles självklart!
När jag så skulle skicka med en chokladkaka gick jag och valde ur skåpet där vi förvarar choklad. Vi konsumerar en del sånt i min familj på lördagar... Hittade en sort som verkade lämplig, och som såg oöppnad ut. Av någon anledning klämde jag dock lite extra på den, och upptäckte att den var lite tunn i ena änden... Det visade sig att förpackningen var öppnad, två bitar tagna, men sedan snyggt och prydligt ihopvikt och stängd, så att den såg oöppnad ut! Tala om pinsamt om jag inte hade märkt det!

1 kommentar:

od Andulky sa...

Jättefint paket!!