onsdag 10 juni 2009

Fel årstid...

är det för tjocka vantar... Dock hittade jag dessa obloggade när jag gick igenom maj månads bilder. De finns numera hos Anna med Od Andulky.
Enkla, helbruna vantar stickade i Novitas 7-bröder garn, maskintvättbara. Mudden är lång så att den går att vika ner. Själva vantdelen är stickad med två trådar, med varannan maska från vardera nystanet, för att göra dem lite varmare. Som tvåändsstickning, men inte enligt konstens alla regler. Jag lånade en bok om tvåändsstickning på biblioteket, men tyckte det verkade onödigt krångligt, så jag skummade bara.
De senaste veckorna har det inte blivit så mycket stickat, men snart drar ju säsongen för engelska deckare i gång på tv, så då kanske det blir lite sockor...

2 kommentarer:

od Andulky sa...

Jag älskar dem! De väntar på hösten hemma hos mig :-).

Doris_Assar sa...

Fina! Vet e tusan om det är fel årstid, här är det hur kallt som helst idag :-( Brrr!! Vill ha sommar igen!! :-)