måndag 8 juni 2009

7-årspresent

Så följer då fortsättning på 7-årspresenten:
Den orange/aprikosfärgade manchesterkjolen är gjord från ett Ottobremönster nr4/2007. Storlek 122 på bredden men 128 på längden. Det var alltså denna jag ursprungligen tänkte till den gulvita blusen, men det blev betydligt bättre med en blå kjol.
Så vad skulle då denna få för överdel? Manchester är kanske inte så somrigt, så det fick bli en långärmad velourtröja. Men här ser man verkligen vad olika ljusförhållanden kan ställa till med! Särskilt på tyg med lugg! Nere i mitt källarsyrum med lysrör i taket såg kombinationen mellan manchestern och det orange i den randiga velouren helt ok ut, även om manchestern drar mer åt aprikos. Uppe i solljus passar de inte alls bra i hop, och på fotona blev det helt fel!
Den randiga velouren är samma som i denna -Andersson&Hjalmarssons röd-orangerandiga. Manchestern är samma som i dessa byxor.
Nåja, 7-åringen torde ha andra kläder att mixa och matcha med!
Tröja är också ett Ottobremönster, ur samma nummer som kjolen.



2 kommentarer:

Marie Frost sa...

Jag fastnade direkt för tröjan, vad häftig den var!

Ett Tu Tre sa...

Åh, vad jag känner igen det där med färger som ser ut på ett sätt i källaren och sen ser helt annorlunda ut i normalt dagsljus. Innebär det att man borde skaffa/önska sig en sån där ottelite lampa?!
Fina presenter är det i alla fall som du har gjort. Jag är imponerad över allt du hinner med.