måndag 31 januari 2011

Rosor på 16-års dagen


Dotter P har fyllt 16 år. Egentligen tänkte jag att hon skulle få en stickad kofta. Men eftersom jag kom på idén kring trettondagen, hann den inte bli klar. Tre veckor var lite för optimistiskt tidsperspektiv. Lite andra småsaker, läs sockor, stickas dessutom parallellt på ställen och tillfällen då det behövs något enkelt för händerna att syssla med medan munnen och hjärnan arbetar med annat. Men koftan är på gång, en halv ärm fattas. Och så monteringen då...
Nu blev det i stället ett par sockor i Novitas Nalle Ruusu, dvs ros. Och rosor kan väl vara lämpligt på födelsedagen?!

5 kommentarer:

Libe sa...

Finns väl inge bättre än rosor på sin födelsedag :) som dessutom värmer fötterna ;) Jätte fint garn.

mulliga m sa...

Härliga sockor och jag ser framemot att få se koftan senare.

finnkids sa...

Fina sockor! Jag ser också fram emot att få se koftan snart! Så fin klänningen är som du vann i MBM:s tävling!

Aleisa Ribalta sa...

Nej, men... grattis lilla stora P, nu är du rosigast i foterna!

Lowella sa...

Jag som har turen att fylla på sommaren brukar få riktiga rosor. men vilken lycka att få rosor som inte bara är fina utan även värmande! Ska bli kul att få se koftan också när den är klar.