lördag 29 januari 2011

Vinstklänning!


Kort innan jul hade jag turen att vinna det lotteri som Aleisa med Made By Mama ordnade. Lilla G håller på att växa ur sin tidigare MBM-klänning. Jag hade faktiskt satt den i högen med urvuxna kläder som skall sorteras bort, men i söndags hade hon hittat den och fått hjälp av storasyster att klä sig till ett kalas.
Lotterivinsten gav ju dock det utmärkta tillfället att uppgradera MBM-klänningförrådet, och i veckan trillade denna glada klänning in med posten! Aleisa har verkligen hittat sin egen stil när det gäller att kombinera färger, tyger och tillbehör! P16 år kunde direkt se vem som sytt klänningen!
Med klänningen följde en lapp med en förhoppning att det funkar med blått. Absolut! Marimekko är ju aldrig fel, särskilt inte för en finländare, och blomtyget i ärmarna var hur gulligt som helst. En riktig sommardröm som nog kommer att funka länge den också! Tusen tack, Aleisa!

2 kommentarer:

Mirre Syr sa...

Jättefin klänning på underbar liten dotter!
MVH Mirre

Aleisa Ribalta sa...

Vilken underbar söt G, jag älskaaaaaaaaaaaar hennes modelltalang och känner mig hedrat att hon har mina klder på! Det blev ju säkert en tradition som jag ska försöka hålla år efter år. Här är vi stolta ägarna av världens sötaste sommarjacka, en riktigt heimlaga pärla. Och P16 ska ha en, som jag fakktiskt behöver att testa strl till en sådan typ av ålder som jag har aldrig sytt, nästa vecka dyker den i samma brevlåda som de två. Jag tackar verkligen för så fina ord, och syvänskap, om jag inte minns fel, du är en mina tre första syvänner, och under ett och ett halv år, mycket skaparglädje har delat vi med varandra. Un beso muy grande, q linda la chiquitica!