fredag 21 januari 2011

27 månader senare



De här kläderna är inte nysydda, men jag vill visa dem ändå. De bloggades redan här, 21 oktober 2008! Jag tror att jag sydde dem i storlek 70, men med något mönster från 90-talet, då kläderna var rymliga. Från början använde G, som då var ett halvår, nog bara byxorna med fot. Men åtminstone i två år har hon nu haft både de vanliga muddbyxorna och tröjan i regelbunden, frekvent användning. Och de funkar än! Och de känns fortfarande fräscha i tyget!
På bilden har hon svarta sockor utanpå mudden, men även utan dessa funkar det, även om man kan se att de börjar vara åt det korta hållet. Och, ja, hon växer som hon skall...
Tyget är velour från Mjuka Tyger. Det var min första beställning därifrån, och jag tror att affären då var rätt så nyöppnad. Jag fick nys om den via Sysidan, och sen har den ju minst sagt blivit väletablerad bland sybloggare.

Inga kommentarer: