måndag 10 januari 2011

Julklappströja


till M i velour. Den multirandiga velouren inköpt i Holland 2009. Tidigare har jag sytt den i kombination med ljusgrönt här. Det finns lika mycket röda ränder som gröna. Sett på håll tolkar dock ögat det röda och oranga som rostbrunt, så matchningen med rött borde bara ses på nära håll... Den applicerade stjärnan borde däremot inte ses på nära håll! Jag använde ett applikationspapper typ vliseofix som blivit kvar här efter vår amerikanska utbytesstudent som var här innan G föddes. Funkade utmärkt att stryka fast. Men sen när jag skulle sy fast kanterna gick tråden hela tiden av. Upptäckte att nålen blev alldeles klistrig! Så jag fick sy fem stygn, gnida nålen ren, sy fem stygn till, och på så vis i alla fall komma mig några centimeter mellan varje trådbrott. Lockade inte till något finlir, kan jag säga. Jag måste genast skaffa nytt vliseofix, så jag inte gör om misstaget igen!

1 kommentar:

4U2 sa...

Vilka fina kombinationer!