onsdag 2 september 2009

Perfekt UFO


Jag blev så glad härom dagen! När jag gick igenom G's kläder insåg jag att det fanns betydligt fler överdelar än byxor, så byxförrådet behövdes fyllas på. Då jag stod och tittade på den här tröjan, som jag ju fick av Fante i PIF-present, kom jag plötsligt på att jag i våras började sy ett par muddbyxor i ljusgrön velour. De blev dock liggande i UFO-högen, eftersom jag inte hade någon lämplig ljusgrön mudd hemma.
Nu letade jag rätt på dem, och det visade sig vara exakt samma ljusgröna nyans som i Fantes tröja! Tyget kändes också väldigt lika i övrigt, så det kanske är samma tyg. Ändå är mitt tyg inköpt i Holland, och hennes förmodligen i Finland. Kul i alla fall!
Dessutom löste ju sig muddproblemet, nu blev det självklara valet brun mudd.
Visserligen var det ju byxförrådet som mest behövde påfyllning, men jag kunde ändå inte låta bli att sy en tröja också, i det tyg jag ursprungligen tänkte matcha med den ljusgröna velouren. Så nu finns två matchande tröjor. Kanske blir det också röda eller orange byxor till den andra tröjan...



6 kommentarer:

Aleisa Ribalta sa...

Och det var perfekt, nu har ni gott med tröjor och byxorna börjar att inte göra ont. fina färger, fina och mysiga set till lillprins

Äppel Päppel sa...

Helt perfekt! Så snyggt!

fante sa...

Vad kul att jag kunde hjälpa till med byxorna också ;-) Den gröna velouren är nog inköpt i Finland, antingen på Eurokangas eller Myllymuksut, men det är ju inget som säger att de inte kan ha samma som någon annan :-) Och vad fint din tröja passar med byxorna också :-)

Beata sa...

Jättefina set!

LillaBarn sa...

Vad fina! Ska också sy lite tröjor och byxor i fall att sommaren dröjer. Eller blir kall (hahaha).

od Andulky sa...

Wow, så snyggt!!
Tusen tack igen för de underbara sockorna!!