lördag 21 februari 2009

Alla Hjärtans Dag projekt

Ja, jag vet att Alla Hjärtans Dag var för en vecka sedan! Men detta var ett osedvanligt lämpligt projekt att jobba med den dagen. Lite fördröjning blir det sedan från sömnad till blogg.

Arbetskamrat S ville ge en present till en liten nyfödd tjej i sin släkt. Efter lite funderingar fastnade hon för en vindoverall lämplig till våren, sydd i stl 62. Hon införskaffade själv tyget, och kom dessutom med lite extra tyg som hon hittat i sina gömmor och inte trodde sig behöva.
Modellen är den samma som i grodoverallen som jag sydde till vår M när han var nyfödd. Oerhört praktisk modell att använda. Lite annorlunda i sin konstruktion dock, så här krävs att jag verkligen läser mönsterinstruktionerna steg för steg, det brukar jag sällan göra annars...Materialet är en tunn vindpoplin som yttertyg och ett tokgulligt foder i velbour,som är ungefär som en tunn teddy i polyester med väldigt len lugg. Namnet broderat i vitt.
Visst blev den puttenuttig?!

4 kommentarer:

od Andulky sa...

Jättesöt!! Verkligen genomarbetad!

skrotis sa...

Vill bara säga tack för alla dina fina kommentarer hos mig! Jag är så dålig själv på att kommentera, men jag tittar ofta in hos dig och låter mig inspireras... du är så duktig! Den här overallen var ju supersöt!

Retro Elephant sa...

Den belv väldigt fin! Sött med hjärtan :)

//Lina

Anonym sa...

Vilken härlig overall!