fredag 16 januari 2009

Vårmysbabyhemlisswap


Visst är det ett fantastiskt ord? Nästan lika bra som basfiolsfodralsmakeregesäll. Fast sådana finns nog inte längre...
Jag har anmält mig till min allra första swap, så det skall bli spännande. Den finns att läsa om här, om det finns andra nybörjare, som liksom jag, inte varit med om swapar förr.
Här är mina svar på frågorna:
1:4 barn
2:flicka 9 månader stl 74-80
pojke 4 år stl 110-116 skor 27
flicka 12 år stl 150 skor 37
flicka 14 år stl 160/34 skor 38
3:stl 42, skor 39
4:medel-avancerad
5:medel-avancerad. Jag är helt självlärd, men har sytt och stickat länge och rätt mycket.
6:Trikåer av olika slag samt linnetyg
7:Ylle, gärna maskintvättbart
8:Nyligen börjat prova tovning
9:Allt! Gärna saltlakris och mörk choklad
10:pollen och pälsdjur
11: Grönt i olika nyanser, ljusblått,mörkrött, mörkbrunt,terrakotta,turkost...
12: Inte så förtjust i lila
13: Kaffe och te
14: Oftast ingen, uppskattar tystnaden. Städar till latino.
16: Natur&Kultur klubbens populärvetenskapliga ligger på nattduksbordet, men blir lästa för sällan.
17: Ottobre+Ottobre woman

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, hej hemlisen här ;) Jag skulle vilja veta vad BARNEN gillar för färger? Samma som mamma kanske? Jag vet ju att barn som blivit lite större har om möjligt ännu mer vilja än dom små... men det vet jag inte utav egen erfarenhet......... :)