lördag 31 januari 2009

Legobyggare



Sonen M har hittills inte haft någon ordtröja, men nu har han också fått sin del ur den 3,5 kg tunga "rulle" med svart jogging jag köpte i Härmä. Han älskar att bygga:tågbana, kulbana och Lego. Denna gång fick det bli Legobyggare. Byxmönstret är en egen variant med sidofickor. Jag gillar den typen av fickor eftersom de ger möjligheten att få in en eller två färger extra på en annars enfärgad byxa. Här har jag valt att ha sidostycket svart, men fickpåsen ljusblå, och låta den råda över. Effekten blir lite som en passpoal, men på ett mycket enkelt sätt.
Tröjmönstret är ur "Sy barnkläder i mjuka tyger" av Åsa Lennartsson. Första gången jag använt något mönster ur den . Detta är stl 115, boken omfattar 70-130 cl. Tröjan blev ganska långsmal, vilket i och för sig passar M.

7 kommentarer:

Mallaching sa...

Jättefin!

Annelie sa...

Jättefint set! Passande ordtröja :)

od Andulky sa...

Jättefint set!! Kul med texten :-).
/Anna

Anonym sa...

Snyggt, hur mycket skulle du ta för en beställning med text på tröja och sedan byxor till?

Anonym sa...

Hej! Din hemlis har ställt en fråga/kommentar under dina vårswap-svar ;)

Heimlaga sa...

Svar till anonym: Jag brukar räkna material + 100kr/timme för arbetet ungefär, så det beror lite på storlek och materialkostnad. Att sy en dräkt tar väl ca 1,5-2 timmar, beror på om det skall vara fickor på byxorna etc,
Återkom gärna på mail om du vill fundera vidare!

♥Ida♥ sa...

hihi solklar tröja... jätte fint.. =)