tisdag 5 juli 2011

Herr T-shirt


Om man som jag försöker använda upp så mycket tyg som möjligt, så är det ju klart mera fördelaktigt att sy till familjens största medlem och inte till den minsta. Men av någon anledning passar de tyger jag har bättre till Lilla G än till maken... Dessutom blir ju hennes kläder så mycket gulligare också! Men maken har klart mer plats och behov av förnyelse i sin garderob än vad barnen och jag har.
Denna smårutiga och långrandiga trikå passade också honom bättre än lilla G. Dessvärre så lyckades jag tjorva i hop tyget då jag sydde fast ärmen, så att overlocken plötsligt klippt ett rejält jack i framstycket, vet inte hur jag lyckades. Funderade på att ge upp hela projektet, men bet i hop och fullföljde. Lagade revan med en bit vliseofix från baksidan som jag försökte sy fast i linjerna på rutmönstret. Ingen finskjorta direkt, men duger här hemma

Inga kommentarer: