onsdag 29 december 2010

Årsslut


Så börjar det här året ta slut. Åtminstone är det färdigsytt för i år. Jag lämnade nämligen in min symaskin på reparation i dag. Backknappen har helt gett upp, och hela maskinen lät trött och rasslig. Den behöver nog lite grundlig rengöring, uppsmörjning och kanske vila...
Jag har roat mig med att skrolla genom året som gått på bloggen. Sammanfattningsvis har jag under 2010 sytt 99 överdelar ( varav 17 prästskjortor), 51 underdelar, 17 klänningar och 62 andra saker. Mössor, kassar,förklän etc. Så det är kanske inte så konstigt att symaskinen blir lite trött...
Stickorna har jobbat i hop 46 par sockor och 7 par vantar. I siffrorna ingår en del sånt som ännu inte är bloggat av julklappar, och bland de sydda grejerna ingår också diverse stickat utöver vantar och sockor.
Ett bra år har det varit. Jag har jobbat hela året, bortsett från en hyfsat lång sommarledighet, så det är roligt att se att det ändå finns utrymme för skapande verksamhet vid sidan om. Och det är roligt med alla sybloggar, att se att det finns kreativa människor överallt! Innan jag upptäckte sybloggarna kände jag knappt någon annan som sydde. Nu vet jag att ni finns!

Ha ett skönt slut på året och ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

2 kommentarer:

Katrin sa...

Gott slut och gott nytt år själv!

Visst är det bra med med-sy-bloggare när man känner sig som ett ufo i bekantskapskretsen :)

I sybloggeland känner man ju sig som en av oändligt många, men IRL lyser synördarna med sin frånvaro...

Lowella sa...

Kan inte annat än instämma med att det känns ovanligt att sy, känner TVÅ IRL som syr och ingen under +60 som stickar. Tur att man har alla härliga bloggar att inspireras av och som gör att man känner sig mindre udda =)
Ojojoj, förstår att din maskin behöver ett litet lov på verkstaden för att vila upp sig ;)
GOTT NYTT ÅR!!!