fredag 22 oktober 2010

Vardagslyx!


Om söndagslyx är nybakat bröd till frukost, så är vardagslyx att ha bambukläder närmast kroppen!
Förra vintern sydde jag en vit och en svart polotröja i Myllymuksuts fantastiska bambusingeljersey. Dessutom ett par långkalsonger. Sen använde jag nästan inga andra tröjor under koftorna den vintern. Nu är det dags för vinterkläder igen och fjolårsvarianterna duger fortfarande. Men eftersom jag hunnit skaffa bambu i fler färger så blev det först en brun polo till. Mörkbrun utan att vara svart-brun, precis som jag vill ha det. Och eftersom det kännts sorgligt varje gång bambulångkalsongerna legat i tvätten så att jag varit tvunen att använda andra material, så blev det ett par bruna sådana också. Räckte precis, fick pruta lite på någon sömnsmån, men slapp i alla fall skarva tyget.
Jag har blivit en riktig bambusnobb, jag vet! I höst beställde jag också bambustrumpor från Bambu is green, både sportvarianten och vanliga. Jättesköna! Verkar ha en hyfsad hållbarhet också, jag har i alla fall använt några par nu i två månader utan att de börjar se slitna ut. Men nu får de konkurrens av yllestrumpor/sockor ett halvår framåt...

2 kommentarer:

mulliga m sa...

De ser mjuka och sköna ut. Nu är du redo för en kall vinter :). Om du har små bitar kvar av tyget kan du sy trosor också. Bambutrosor är jättesköna.

Kiiromi sa...

Härligt, ser spännande ut och bra för miljön med bambu :)

/Mia