lördag 3 juli 2010

Dasvedanja!


Eller något åt det hållet.
I dag har vi följt E till flyget och sagt hej då. Hon lärde sig dock svenska så snabbt, att min ryska begränsar sig till ett fåtal ord. Och deras bokstäver kan jag inte!

En sista liten ärmlös topp med smock hann jag göra. Nästan mitt första försök att sy en klassisk smock, annars har jag mest använt det på någon liten detalj här och där. Och när jag väl sytt smock så har det ofta strulat. Men här funkade det bra, jag tror inte övertråden gick av en enda gång. Dock tog smocktråden slut, så jag fick byta rulle till en annan sort, och den- från Bibbi- drog i hop mycket mer. Men när toppen är på syns det ingen skillnad, bara i "tomt" skick ser man att det är ojämt.
Jag har heller inte tidigare krympt smocken med ånga. Det var riktigt läckert att se hur det drog i hop sig!
Ett blommigt tyg valde hon, hon gillade de svenska blommiga kläderna. Som enda detalj en smal uddspets i fållen ur mitt ärvda lager.

1 kommentar:

JuMel sa...

Vilken söt smock topp! Upptäckte oxå det där med att olika smocktråd drar ihop sig olika mycket...