fredag 23 april 2010

Pippi på Pippi


...det har verkligen lilla G. I går fyllde hon 2 år. Man kan väl säga att det fanns ett visst tema i presentvalet! Pippidocka, Pippiperuk, Pippiteckning(av storasyster), Pippifilmer och Pippikläder.

Det finns förstås färdiga Pippi-märkeskläder att köpa, men jag vill ju sy!
När jag var i Umeå för ett tag sedan hittade jag jättesköna joggingstuvar på Olssons Tyger. Jag tycker att det är sällan jag hittar riktigt tjock, flossad jogging, så nu köpte jag fast det bara fanns i lime och rosa. Inte riktigt mina fovoritfärger, men lite vårkänsla väcker de. Tanken var att sy flera set till G, för att öka möjligheterna för matchning även när en del plagg ligger i tvätten.
Med tanke på det uttalade Pippi-intresset blev det utklippta applikationer från en ny stuvbit Pippibomullstyg köpt via Tradera på samtliga plagg.








5 kommentarer:

Nette/Rostis sa...

jättefina kläder!!

Y sa...

åh ås söt! framförallt kappan var ljuvlig

Aleisa Ribalta sa...

Du vet jag älskar pippi, men dessa var världens kulaste pippi kläder, våriga och unika, och förstås sötaste G, grattis i efterskott!

Linda sa...

superfint!

Lowella sa...

Jättefina kläder! Gillade verkligen kappan, så söt! Kul för tjejen att få så många Pippi-kläder. Var ju verkligen en superbra idé med applikationer så tyget räckte till så många plagg!