lördag 2 maj 2009

My baby is back



dvs jag har fått hem min symaskin från servicen! Som jag har saknat den skulle man ju tro att jag genast slängde mig över något stort projekt. Men nej, den fick faktiskt stå helt orörd mer än ett dygn, och det jag sydde i går var mest reparationer och småfix som samlats på hög. När G äntligen somnade var jag för trött för att våga mig på någon "riktigt" sömnad, misstänker att det lätt hade blivit något fel. I dag hoppas jag dock hinna gör något plagg.
Denna lilla mössa sydde jag i all hast med overlocken för någon vecka sedan, då det blev för varmt för den fodrade yllemössan. Tyget är en lapptäcksmönstrad singeljersey med lycra. Modellen den enklast tänkbara, mätte bara huvudomfång och avståndet från hjässan till pannan och klippte så att pannan kom mot tygvikningen. Mössan är dubbel och känns lagom spänstig och smidig. Dock är det ju en liten nackdel med mössor utan knytsnören på ettåringar...


Visa alla

4 kommentarer:

od Andulky sa...

En sån sötnos! Fin mössa!

Marie Frost sa...

Skönt att du har fått din bebis tillbaka!
Fin mössa, klart han tar av den, han vill ju se hur fin den är! :p

Ang. S&S velour så tycker jag att den är bra, men jag har inte så värst mycket att jämföra med. Har aldrig sytt i t.ex. Hilcos.

LillaBarn sa...

Vilken söt liten modell!!! Fin mössa.. Och jackan, har du sytt den??

Heimlaga sa...

Nej, jackan har inte jag sytt, den har Mallaching sytt som del i en swap.