torsdag 7 maj 2009

Flickorna med guldbyxorna

Äldsta dottern P håller på med robotlego. Under första maj helgen var hon med sitt lag i Köpenhamn och tävlade i First Lego League, ett sorts "världsmästerskap i robotlego" för barn. Eftersom vi kommer från Guldstaden valde tjejerna att ha guld som sammanhållande tema för sin monter och sitt lag. Alltså fick jag äran att sy fem par guldtights! Det funkade hyfsat trots att jag bara hade tillgång till overlocken. Tyget hittade jag på Olssons tyger, och det var faktiskt riktigt lättsytt. Sulle sannolikt varit besvärligare att sy från rätsidan, som ju var ganska "plastig". Byxorna funkade att använda också, fast lite svettigt blev det tydligen...Jätteläckert såg det i allafall ut när de rörde sig!
De manliga lagledarna fick inga guldtights, de fick nöja sig med flugor i guldtyg!
Hur gick det då i tävlingen? Jo, tjejerna kom på åttonde plats av 49 lag i robotkörningen, bara två av de europeiska lagen före sig. Jag tycker att de klarade sig bra!

2 kommentarer:

Madelene sa...

Fränt!

PajaS sa...

Hej hej!

Jo, jag träffade din dotter! Kul! Jag hade ingen aning om att det fanns fler sybloggare i stan, och jag känner ju ändå väl igen ditt bloggnamn!

Kul att ha någon lokalt att samspråka med! Du får hemskt gärna kika förbi hos mig ifall du besöker mässan!