tisdag 12 mars 2024

Topphemligt inlägg

Det är inte den vanliga skribenten denna gång; mamma A lämnade sybloggen öppen i webbläsaren, och ger man ut inlogget till datorn får man förvänta sig (inte så grova) konsekvenser.

Häromdagen påstod mamma A att min konsumption av hoodies och enligt henne lite för stora byxor på senaste kan leda till att jag vill göra mig av med dem snart då trenderna ändras. 

Till mitt försvar har en stunds kikande igenom bloggen gjort att jag nu vet att;

jag redan sedan 2020 har ansett att hoodies var mitt favoritplagg: 

https://heimlagasyblogg.blogspot.com/2020/10/gron-huvtroja.html

Och att jag redan 2017 ville ha pösiga byxor:

https://heimlagasyblogg.blogspot.com/2017/08/byxor-for-solen.html

Har sedan i sommras varit interesserad av genetik, och kan ändå säga att (den inte så vetenskapligt bevisade) allelen för sy-intresse måste vara dominant, eller så hade tydligen pappa också den någonstans inom sig. 

Denna hypotes drar jag då jag ändå syr lite då och då. Jag har nyligen både sytt ett par pyjamasbyxor och sytt om pappa Rs gamla jeans. Det du kan se på den ganska oestetiska bilden.

Dessutom är jag ju med och bidrar med kreativa idéer och därför kan jag förbereda dig för att se en blå och vit stickad tröja som kommer ut om ett par dagar, ett inlägg som nog kommer vara anledningen för att mamma A upptäcker detta.

/Dotter G




 

Inga kommentarer: