måndag 28 februari 2011

Hur går det?


Beas Barnslikheter drar i gång med en ny "använd det du har hemma utmaning", men jag hakar inte på i år. Däremot fortsätter jag med min "Ryms det i Hyllan?-utmaning"-utan tidsbegränsning. Nu har jag levt efter det en dryg månad, och faktiskt inte lockats att köpa något alls. När jag städade tyghyllorna inför utmaningen gjorde jag en lista på sådant jag ville sy inom nära framtid, och lät då de tygena ligga framme. Jag brukar inte göra listor, utan sy vart efter andan faller på. Men faktiskt är allt på listan nu sytt, utom en orange kudde. Inredningssömnad lockar sällan... En del annat, som inte fanns på listan, är också sytt. Men inte har det blivit någon bättre plats i hyllan för det! Så ännu dröjer det innan jag får börja spontanshoppa...

2 kommentarer:

Lowella sa...

Det är märkligt det där med hyllorna tycker jag. Det är som att de tyg som blir kvar sväller upp så det är fullt ändå ;)
Instämmer om inredningssömnad, har ett par gardinlängder som legat lääänge nu, kanske ska ta dem nu när jag hakat på beas utmaning...fast gardiner är bra trist sömnad...

Pia sa...

Jag har varit så där duktig. Har lagt förbud på köp av mera tyg och garn utom såna tyger jag letar efter med ljus och lykta. Har nu fått tag på ngr såna tyger och så har jag köpt lite muddvara men det sista ser jag mest som förbrukningsvara som typ nål och tråd.

I övrigt har det inte minskat mycket ännu men jag betar av från en lista och när det är klart så räknar jag med att ha blivit av med ett gäng tyger