torsdag 25 september 2008

Favoritjackor

Jag har ett favoritmönster för jackor som jag använt ett flertal gånger i olika storlekar. Mönstret är från Ottobre 3/2000.Den har en skön rörelsevidd och tillräcklig längd över rumpan när M skall åka rutschkana. Samma storlek brukar funka flera år enbart genom lite justering av ärmlängd.

Årets jacka är varselorange(syns inte på bilden, ville ej fota med blixt pga reflexen), med varselgula passpoaler och mörkblå förstärkningar. Yttertyget är bävernylon.Foder i kragen mörkblå stretchfrotté, foder i jackan en svart trikå med våffelstruktur.
Broderiet valdes av M efter att vi i vintras hade älgar i trädgården vid ett flertal tillfällen...
Det är,liksom de flesta av de broderibilder jag använder,en gratisbild hämtad från http://www.annthegran.com/ , under free designs. Just denna bild är gjord av Gunilla Hultin, gissar att hon är svenska.
Fjolårsjackan är i samma material, bara andra färger. Hundbroderiet gjort av Lee Mullins. Färgerna är mer korrekt på den bildbehandlade baksidan. Lyckas inte fixa framsidan nu, och bilderna hamnar aldrig som jag tänkt mig. Men jag gör ju detta för att lära mig. Måste påminna mig om detta när jag blir arg över att datorn inte gör som jag vill...




Inga kommentarer: