torsdag 16 augusti 2012

Ny datorväska


Jag har sytt två väskor till dotter Ps dator tidigare. Den senare har använts flitigt och börjar bli lite urtvättad. Det som ser mest nött ut är handtagen.
  Nu var det dags för en ny. Jag föreslog ett vaxat bomullstyg för bättre tålighet mot fukt och smuts, och detta accepterades. Jag tror att tyget är köpt i Härmä förra sommaren.
Fodrade med tjock vadd och innerst ett grönt bomullstyg. I detta sitter också två fickor, en större med blixtlås dold under en kant för att inte repa datorn, och en mindre öppen.
Utvändigt en stor polstrad ficka med kardborrestängning. På denna en liten flärp med reflexband.Hela väskan stängs också med kardborreband.
Denna gång polstrade jag även bärhandtagen med ett lager vadd, vek tyget runt en remsa vadd. När jag sydde i hop drogs det dock lit snett, så handtagen fick en tendens att skruva sig. Jag räknar dock med att de drar till sig när väskan används.
Resultat: En hyfsat tålig väska som inte borde se smutsig ut direkt, men som ändå lyser upp i tillvaron.


Inga kommentarer: