tisdag 16 augusti 2016

Jeansstol nr 2



















När jag klädde om den första karmstolen blev jag förtjust i de broderade bitarna av jeanstyget. Några fler broderade jeans fanns inte bland resterna, men jag har en symaskin med broderenhet, så det var tämligen enkelt avhjälpt. Gjorde några broderier på avklippta ben. Tanken var först att klippa ut broderierna och sedan bygga på med lappteknik liknande den första stolen. Sen insåg jag att ett jeansben täcker nästan hela ytan, och då blev jag lite lat, och använde de broderade benen som helhet. Därav den något lustiga placeringen i höjdled av broderiet framtill på ryggstödet, som var det första broderiet jag gjorde.
Broderierna är samtliga från de som följde med maskinen när jag fick den för 1½ år sedan. Jag har inte riktigt kommit igång att använda den i någon större omfattning, så ännu är det många finesser jag inte lärt mig använda.
Dotter P säger att jeans är "så 1990-tal", och det är det säkert. Men jag är gammal nog att välja själv vad jag tycker är fint. Och jeans tycker jag om, både på människor och möbler!

Inga kommentarer: