tisdag 28 juli 2015

Giraffer


Jag har rensat i mina tyghyllor och skickat i väg sånt som jag känner att  jag aldrig kommer att sy något av. Rädda Barnen samlar in tyg och symaskiner som står oanvända till asylsökande som behöver något att sysselsätta sig med under sin ofta långa väntan. En god tanke, tycker jag, och ett bra tillfälle att få anledning att plocka igenom åtminstone de flesta tyghyllorna. Mycket dyker upp som jag glömt att jag har. Till exempel denna vita bomullsjersey med några få grupper tryckta giraffer. Det fick bli en tunika till G.
Som bieffekt av rensningen har jag nu åter fått en liten ledig yta på mitt skrivbord, så att jag faktiskt kan använda det även som skrivbord. Och eftersom det visade sig att min favorittygaffär i Finland hade slagit igen för gott när jag skulle göra mitt årliga besök, så har lagret inte fyllts på i sommar. Men tomrum är ju mot naturlagarna så snart lär nog skrivbordet bli invaderat av pågående
projekt igen.

Inga kommentarer: