måndag 27 februari 2012

Rosa och rött...


När jag skulle börja göra presenten åt 5-åriga A ringde jag och frågade om det fortfarande var rosa som gällde som favoritfärg. Jo, rosa! Och rött. Sen fick jag lite storleksuppgifter också, och sen sa vi hej då. En kvart senare ringer hennes mamma tillbaka och säger att när A insåg att det hela handlade om kläder ville hon bara informera om att hon också gillar "prickigt, randigt, körsbär och volanger"!!
En rolig utmaning för mig, att botanisera bland det som fanns hemma.
Först ut här är en vinterklänning efter ett mönster ur Ottobre 6/2011. Där tänkt att sy i ylletyg. Jag valde dock velour från Andersson&Hjalmarsson. Tillhörande randiga tights i samma material. En lätt hysterisk kombination, men var det prickigt och randigt beställt så var det!
En pyjamas i rosa, som om man närgranskar tyget ser att det också är prickigt, både under rosorna i tröjan och i det mera enfärgade mörkare byxtyget. Singeljersey i bomull från Härmä.

Inga kommentarer: