måndag 3 januari 2022

Tröjor och tillbakablick



 Så har vi återigen fått ett alldeles nytt år! Alltså läge att sammanfatta det gamla, 2021. Efter 23 år på samma arbetsplats valde jag att säga upp mig och sluta. Från och med september har jag inte lönearbetat utan unnat mig tid att stanna upp och tänka efter vad jag vill göra framöver. Under vårterminen blir det sannolikt en kombination av studier och halvtidsarbete, sen får vi se. 

Det märkliga är att jag under hösten snarast sytt mindre än vad jag gjorde när jag arbetade! Jag tror att jag när jag arbetar behöver sy som en form av aktiv återhämtning, ett sätt att göra något helt annat och mera konkret än på jobbet. Det behovet blir inte lika stort då jag är ledig. Inte förrän i december då julen närmade sig blev det mer fart i syrummet, men det mesta av julklapparna är ännu obloggade.

Två islandströjor har stickats under hösten. Den gröna till A i storlek 104. Den mörkgrå till M. Islandströjor är så roliga att sticka!

Under 2021 gjorde jag 66 blogginlägg  med följande innehåll:

Sytt:

Tröjor 34

Byxor 21

Kjolar/klänningar 2

Trosor/kalsonger 23

Pyjamas 6

Mössor 3

Förkläden 3

Övrigt 8

Stickat:

Tröjor 3

Sockor 21

Vantar3

Inga kommentarer: