måndag 1 februari 2021

Fruktpåsar


Tygpåsar har jag använt när jag handlar mat allt sedan jag började blogga 2008. Det var nämligen när jag letade beskrivningar på sådana som jag hittade alla sybloggar. Någon bra beskrivning hittade jag inte, så den gjorde jag sen själv. 

Frukt och grönsaker handlar jag dock helst i de tunna plastpåsarna på rulle som brukade finnas vid frukten. Påsarna återanvände jag sen till att bära min matlåda i till och från jobbet. Men numera har den affär där jag oftast handlar mat helt slutat med dessa fruktpåsar. I stället har man hopplösa papperspåsar som varken går att stänga eller packa ned utan att gå sönder. Alltså blev det dags för hemsydda tygpåsar till frukten också. Prövat några olika material som är tunna och syns igenom, så att kassörskan ser vad de innehåller. En spetsgardin och två olika sorts fodertyg syns på bilden. Tillklippta på frihand i lite olika storlek. Dragsko upptill. Snöret består ofta av en remsa trikå klippt på längden så att den rullar sig till en rund snodd.

Inga kommentarer: