onsdag 7 augusti 2019

Härmä-fynd











Fram till för några år sedan köpte jag nästan allt mitt tyg i det som egentligen var en trasselfabrik i Härmä i Finland. Om det stället kan ni läsa här. Sen stängde affären, och det var en stor besvikelse när jag kom dit förgäves för första gången. Jag åkte tillbaka ytterligare ett år för att se om stängningen var för gott. Så verkade det. Men i år såg jag på Google-maps att det fanns en Hobby-shop i de gamla lokalerna, så jag åkte dit. Och en liten del av tyghallen hade återuppstått! Återseendets glädje! Inte lika stort utbud, men i alla fall tillräckligt för att fylla några kassar med tyg. Den gröna velouren i byxorna ovan var dessutom helt gratis, små restbitar som alla var i samma format. Tillräckligt stora dock för ett par byxor för lille A.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, vad skoj att den öppnat igen! Körde förbi Härmä för en månad sedan och harmades i mitt stilla sinne att hallen hade stängt... Skulle jag ha svängt in skulle jag säkert ha märkt att den öppnat, men får ta en sväng dit på nytt! Tack för tipset! /K