tisdag 12 december 2017

Turkiska sockor

Varför turkiska? Jo, garnet som heter Socki är gjort i Turkiet. Inköpt via AdLibris. Jag köper vanligtvis allt mitt sockgarn i Finland,och har stort lager hemma. Böcker köper jag däremot frekvent via AdLibris. När jag plötsligt upptäckte att de också sålde garn, och dessutom garn i samma blandning som det jag brukar använda (75% ull+ 25% polyamid), så var jag tvungen att pröva. Dessutom var det billigt, förmodligen något nyhetserbjudande.
Garnet kändes lite grövre än Novitas 7-bröder, men ganska snarlikt. Räckte inte lika långt. Det som blev över efter detta par stickade jag till ett par barnsockor. Den andra i det paret blev klar under en föreläsning där jag satt bredvid en kollega med många barn. Eftersom paret var för litet för att passa någon av mina barn fick de följa med henne hem. Ändarna fick hon själv fästa...

Inga kommentarer: