torsdag 28 januari 2016

Den blev för stor

Dotter L går nästan jämt klädd i kjol, ofta långa "fladdriga" sådana. Vintertid är jag ju rädd att hon skall frysa-även om hon är myndig...Alltså sydde jag en kjol av ett svart ylletyg som fanns hemma, Modellen tog jag från en annan svart kjol i tunnt bomullstyg som hon brukar använda. Blixtlås i sidan. Dubbelt ylletyg i den översta våden, de båda nedre fodrade med ett blankt nätliknade fodertyg av den sort som brukar finas i friluftskläder. Pynt i form av rester av två olika spetsar.
Men det visade sig att kjolen var för stor. Även orginalet, den jag ritade av, är tydligen för stor., men det tyget är så lätt att kjolen inte dras ned på samma sätt.
Jag har erbjudit mig att sy om den, men ännu har den inte dykt upp i syrummet, så vi får väl se om och när det blir av.

Inga kommentarer: