måndag 17 mars 2014

Konståkning



















Dotter G som snart fyller 6 år håller på med konståkning. Vanligtvis är det pappa som följer med på träningarna, men för någon vecka sedan var det jag. Då insåg jag att de byxor hon hade förra året började vara urvuxna, och så fick jag lite inspiration från de andras träningskläder. Väl hemma igen så bestämde G hur kläderna skulle se ut, och valde bland det material som fanns hemma. WCT-tyg kändes som ett lämpligt material. Inte superstretchigt dock, så  G har klagat lite på att det inte riktigt går att gå ner i full spagat på gympan innan isträningen...
Konståkning brukar ju innebära glitter och paljetter, men det får nog vänta ett tag. Just nu behöver klädseln tåla en och annan pannkaka (= slänga sig raklång på magen på isen) också!




WCT-tygerna, som inte används så ofta, låg packade i vakumpåsar. Det märks på skrynkligheten...Ränderna som slingarar sig runt ben och arm är klippta i vanlig singeljersey. Jag hade ingen muddtrikå i rätt blå nyans, så linningen fick också bli i wct.Den drog sig lite när jag sydde blixtlåset, så kantningen med den randiga trikåremsan på insidan var en nödlösning, som blev ganska snygg.

Inga kommentarer: