måndag 24 februari 2014

Kalaskjol





















Detta är en något ovanlig kalasljol i det avseendet att den inte syddes till ett kalas utan under ett kalas. När maken fyllde år i januari och han och svågern ägnade sig åt en av födelsedagspresenterna (ett PS-4 spel) ägnade jag och svägerskan oss åt att sy en kjol åt henne. Mönster ur Allt om Handarbete 9/2013. En enkel konstruktion-i princip en trikåtub som viks dubbel på längden men vrids ett halvt varv innan den sys i hop vid linningen. Jag känner lite skräckblandad förtjusning över mönstret: enkelt att sy och snyggt på, men jag tror att jag personligen skulle känna mig intrasslad och som när man har en värsta sortens klättrande kjol. Men jag vet inte, jag har inte sytt någon åt mig själv.

1 kommentar:

ExD sa...

Jag tycker den är jättesnygg, men hade nog precis som du inte trivts i den. Men den ÄR snygg!