lördag 24 augusti 2013

Diakonins dag

I morgon är det diakonins dag i Svenska Kyrkan.  Alltså passar jag på att blogga en A-linjeformad diakonskjorta i bambu. Myllymuksut, där jag tidigare köpt bambutrikå, har tyvärr slutat helt med den. Nu har jag lyckats hitta en svensk firma som säljer bambutrikå, Bamboo is green. Deras trikå är betydligt tunnare än den tidigare finska, men känns ändå skön och har ett fint fall. Hoppas att den klarar upprepade tvättar lika bra också.
En märklig, och irriterande, sak med Bamboo is green är att de säljer trikån i en meters bitar. Om man köper mer än en meter så måste man skicka ett separat mail om att man inte vill ha tyget sönderklippt i en meters bitar! Det missade jag denna gång, varvid jag fick mina tre meter i tre olika bitar. Tala om korkat! Så otoligt mycket mer går till spillo, vilket ju inte är det minsta miljövänligt. Hela sidan i övrigt försöker ju ge ett miljövänligt intryck. Det märks att de inte är tygleverantörer i första hand, eftersom de inte verkar inse problemet...

Inga kommentarer: