onsdag 7 mars 2012

Vårklänning


Egentligen skulle jag sy en klänning att använda i mars, och här uppe innebär mars inte vår. Men när jag letade lämpliga tyg i hyllan hittade jag detta gamla men nya tyg, och då blev det en vårklänning! Tyget är en ganska stadig bomull(tror jag) inköpt på Kupan. Oanvänt, men bara 90 cm brett, och därför tror jag att det har rätt många år på nacken.
Mönstret är ett Mc Call's, från 1990-talet kanske? Klasisk skärning, men med fyrkantig urringning som speciell detalj.

7 kommentarer:

krajamaria sa...

Så snygg du kommer vara i vårsolen! :) Härligt tyg och fin modell du sytt!

ExD sa...

Men dra mig baklänges - vilken klänning! Oerhört vackert tyg och vilken modell! Tio poäng direkt!!!

Hm, kanske skulle jag våga hoppa på klänningsvagnen igen???

Libe sa...

Jätte fin klänning , gillar också den fyrkantiga halsrigningen

Pyssellycka sa...

Åh så snyggt, ser verkligen fint ut!

Mallaching sa...

å va härlig!

mulliga m sa...

Så snygg! Vilken fin modell!

Veylia sa...

Hej!!

Jag undrar om jag skulle få mönstret du gått efter när du gjorde den fyrkantiga urringningen? Håller på att sy en cosplay-dräkt och den skulle vara perfekt.