tisdag 27 mars 2012

3 i 1 ?!


Inte ett Kinderägg utan ännu en kjol till L. Klippte en så stor cirkel som tyget tillät. Hålet i mitten så stort att det enkelt skall passera höfterna. För att kjolen inte skulle bli för kort-hon ville ju ha långa kjolar- sydde jag på en bred mudd. Löst i mudden också ett insytt brett resårband. L bär ofta ett långt linne eller en lång topp utanpå kjol eller byxor, så det gör liksom inget att vidden inte kommer förrän nere på höfterna.När jag sedan skulle fota kjolen roade jag mig med att testa andra användningssätt också: som ärmlös klänning, eller med dubbelvikt mudd i midjan.


Sydde fast en spets ur mitt ärvda lager nedtill. Hade en rejäl bit och måttade, utan att nåla, innan jag började sy, för att se att den skulle räcka. Det verkade så. När jag sedan sydde fast den visade det sig att den var ca 20 cm för kort... Men när jag rotade vidare i lådan där jag har gamla spetsar (men ingen arsenik...) hittade jag en lös bit av exakt samma spets, som var ca 30 cm lång! I bland har jag mer tur än jag förtjänar!!




Live i buggsnurr!

Inga kommentarer: