lördag 28 januari 2017

Julklappsvantar


Eftersläpning på bloggfronten! Ett par vantar i melerat Alafoss lopi inköpt på Island stickades till dotter Ls pojkvän. Jag har inte stickat i det garnet förut, men räknade maskor på dessa vantar och trodde det skulle vara ungefär lika. Fick dock göra om 2 gånger innan de hamnade rätt i storlek.  Jag hade tunnare stickor nu än till de vita vantarna inser jag nu då jag läser det gamla inlägget. Tyvärr skrev jag heller inte ner hur många maskor det blev till slut, och det minns jag inte nu mer än en månad senare! Ambitionen att jag ska lära mig av min blogg är inte så framgångsrik...
Initialer och årtal instickade, det ritade jag upp på ett rutat papper. Bilderna ovan före och efter en lätt borstning med en nagelborste jag brukar använda för dessa ändamål. Borstade avigsidan mer för att få en mjukare känsla.

Inga kommentarer: