onsdag 14 januari 2009

Optimistsockor

Inte för att segla jolle med, utan för att jag trodde att det randiga garnet skulle räcka till ett andra par sockor.(Stickade ett par åt någon av döttrarna för något år sedan.) Började med dessa i höstas, men efter en och en halv socka var garnet slut. Tyckte inte att det var något större problem, utan lade dem till sidan i väntan på att jag skulle kunna köpa mera randigt garn i Finland när vi skulle dit till årsskiftet.
Men, men, det fanns inte längre den färgkombinationen! Tydligen är det så att Novita byter färger i sin randiga kollektion av 7-bröder garnet nästan varje säsong.
Alltså fick jag riva upp den färdigstickade sockan en bit , fördela garnet så jämt som möjligt och sen sticka enfärgade tår på bägge sockorna. Inte helt hundra färgmatchning, men godkänt.

4 kommentarer:

Vindling sa...

Snygga blev dom!

Solveig Lövendahl sa...

Störigt med garnet, men himla fina blev de!!

Veronica Tingvall sa...

Äch! vad tålamodsprövande, jag tyckte de blev snygga i alla fall. Jag tror alltid att garnet ska räcka längre än det gör, det är väldigt störigt.
Hoppas du har det bra
/Veronica

Retro Elephant sa...

Härlig färgkombination!

//Lina