måndag 19 januari 2009

Ett gott hjärta

...hade Morvern, som hakade på min uppmaning om att hjälpa Läkarmissionen att köpa symaskiner åt unga kvinnor i Indien. Jag lovade att lotta ut en ordtröja bland de som hakade på, och eftersom det visade sig att Morvern var den enda som gjorde det blev lotteriet väldigt enkelt!
Morvern överlämnade till mig att välja ord, men skickade en beskrivning av hur hennes Viktor är som person. Där fanns bland annat ordet energiknippe med, och det fastnade jag för. Turkos eller grön text och mudd var önskemålet, och detta blev en färgkombination som känns som att det matchar ett energiknippe!
Tröjan syddes efter Gynthers mönster stl 98, och är nog något stor, men som Morvern skrev så är det ju ett övergående problem. Lite vid i halsen också, men jag är mer rädd för att halsringnigen skall bli för trång när den inte har någon knäppning och jag syr till någon som jag inte kan prova på.
Livebilden på kakätande energiknippet Viktor har Morvern varit vänlig nog att maila.

2 kommentarer:

Mallaching sa...

Men så fin! Hur kunde jag missa att haka på det???!

Anonym sa...

men åhh vilken fin tröja!!!! tänk att jag oxå missade din uppmaning!