torsdag 23 oktober 2008

Underställ

M behövde nya långkalsonger men fick ett helt underställ i samma härliga tyg som lillasyster. Jag behövde också nya långkalsonger, varför jag sydde ett par även till mig själv. Mönstret till vuxen kalsongerna tog jag ett par leggings ur en Allt om Handarbete. De blev dock, även klippta utan sömnsmån, så pass vida i benen att de gör sig bättre som pyjamas! Tyvärr fanns inte tillräckligt med tyg för pyjamasöverdel också. Det går ju åt så otroligt mycket mer till varje vuxenplagg!

Den observante ser att M´ströja inte är fållad. Har försökt samla på mig lite halvfärdiga plagg lämpliga att testa täcksöm med Huskylocken på. Jag har alltså aldrig provat bygga om maskinen till täcksöm trots att jag haft den i flera år! I går tog jag sats och tänkte att nu skall här sys täcksöm! Tog fram bruksanvisningen och letade upp täcksömsavsnittet. Flera sidor med instruktioner... Började tveka. Tänk om jag inte lyckas bygga till bak maskinen sen utan strul. Jag kanske får ägna flera dagar åt att trassla med maskinen, i stället för att sy? Då blir jag jättefrustrerad! Fegade ur, lade högen halvfärdiga projekt åt sidan och sydde något annat i stället...

Inga kommentarer: