måndag 24 september 2012

Till Gambia


Förra måndagen upptäckte jag Klockarbarns utmaning om att sy babyskjortor till ett BB i Gambia. Den hade pågått ett tag, och förra måndagen var hennes sista dag... Lite sent ute kan man tycka att jag är. Läste dock vidare, och kollade med mottagaren Slättmissionens representant att det fortfarande är OK att skicka kläder, conteinern går i väg i slutet av oktober eller början av november.
I Klockarbarns utmaning gällde det återbruk av tyger. Skjortorna ovan har varit en gardin. För Gambiabarnens skull spelar det ju dock ingen roll om det är återbrukade tyger eller nya. Jag såg projektet som ett utmärkt tillfälle att kunna göra något av små restbitar. Och det är ju inte bara skjortor som behövs! Alltså blev det ett par muddbyxor i bomullstrikå och två små hjälmmössor i mjuk merinoull.
Kanske blir det ännu några plagg nysydda innan jag skickar i väg mitt paket, kompletterat med en del andra överblivna babyplagg som legat kvar efter en marknad för flera år sedan.

Och är det någon annan som också missat detta projekt så är det alltså fullt möjligt att bidra fortfarande, adressuppgifter finns på Klockarbarns sida i länken ovan.

Inga kommentarer: