torsdag 31 december 2015

Vad hände 2015?

Årets sista dag och dags att summera året som gått. I detta fall hantverket. Den tid jag lägger i syrummet minskar allt mer, men är ändå värdefull som återhämtning från arbetslivet, som under 2015 för min del förändrats på ett genomgripande sätt trots att jag är kvar på samma arbetsplats.
 Bäst trivs jag när lusten får styra. En tygbit som ser ut att vilja bli något. En familjemedlem som verkar behöva något sytt plagg, men som kanske inte vet om det...
Det mesta jag sydde under 2015 var snabba enkla saker. Äldsta dotterns studentklänning var nog det mest avancerade.

Det som bloggats under 2015 är:

Byxor eller andra nederdelar: 19 par
Tröjor, jackor eller andra överdelar: 29
Klänningar:9
Mössor: 7
Sockor: 20 par
Trosor/kalsonger : 8 par
Övrigt: 5

Totalt 97 "objekt" fördelat på 56 blogginlägg. Återstår att se vad 2016 år för med sig. En hel del obloggat finns från december, så åtminstone någonting torde bloggas även 2016.

Gott Nytt År!


Inga kommentarer: