måndag 21 december 2015

På väg att bli Jul

Just nu är det plusgrader i Skellefteå, men vi har ändå haft vinterkänsla med minusgrader och snö sedan kanske en månad. Det hjälper till att skapa känslan av att det håller på att bli jul, även i år. Jag har förberett mig för både jul och kyla med årets kofta i kokt ull. Samma modell som t ex här. Yllekoftor är verkligen ingen bristvara i min garderob, men å andra sidan använder jag dem stora delar av året.
Den kokta ullen från Jofotex håller inte riktigt lika hög kvalitet avseende nötningstålighet som mina köpta favoritkoftor Beata från Ivanhoe, den luddar av sig på ytan något mer. Men den värmer skönt och är trevlig att sy i.
Misstänker att det inte blir några fler inlägg innan jul, alltså passar jag på att önska alla kända som okända som tittar in här en riktigt God Jul!


Inga kommentarer: