måndag 8 augusti 2011

Det verkar lovande...


Symaskinen, som såg så eländig ut i förra inlägget, ser åter helt normal ut, och verkar funka. Jag har dock inte sytt mer än några stygn, sydde fast en trasig handdukshängare, men det verkar lovande...
Förra veckan var vi i Finland, så nu blir det trångt i hyllorna igen! Jag försökte faktiskt begränsa mig när det gäller garn. Köpte bara nya färger av de flerfärgade, och oftast bara ett nystan, och inte två av varje som jag brukar. Alla nystan är dock 100 eller 150 g, löjligt små 50 gramsnystan tror jag inte ens Novita gör.
Skogsgrönt Nallegarn som så småningom skall bli en kofta till mig. I övrigt multifärgat 7-bröder och Nallegarn till sockor och sådant.

Det blev en del tyg också, men det väntar på tvätt. Tyvärr är det absolut inget torkväder här just nu.

1 kommentar:

mulliga m sa...

Då har du pyssel för hela hösten nu. Va skönt att höra att symaskinen fungerar igen!