Minstingen G har fyllt 10-år! På önskelistan stod en ny
one-piece. Hon gillar lurviga tyger så materialvalet föll på ett lent och lurvigt tyg som jag tror kallades cuddle fleece på Ohlossons Tyger. Lika lurvigt på bägge sidorna, men enfärgat på insidan. Förstorade mönstret på frihand från det jag använde i fjol. Det var stl 128 men nu blev det ca stl 150.
Ett sätt att dokumentera diverse Heimlaga saker som jag åstadkommer, för mig själv att lära av och förhoppningsvis för någon annan att inspireras av.
torsdag 26 april 2018
måndag 16 april 2018
Kopia
För fullständighetens skull en bild även av par nummer två. Blev klar med det första paret under en resa, och hade tillräckligt med garn kvar för att det skulle räcka till ytterligare ett par. Ett bra betyg för mönstret att det var så roligt att sticka att jag direkt fortsatte med par nummer två. Nu har de vuxna döttrarna varsitt par ugglevantar.
tisdag 10 april 2018
söndag 8 april 2018
måndag 2 april 2018
Sverigesockor av finskt garn
Garnet är 7-bröder , dvs från finska Novita, men färgerna är svenska. Fötterna är sonens och växer liksom armar, ben och hår i den rasande takt man kan förvänta sig hos en snart 14-åring.
tisdag 20 mars 2018
Två x röda långkalsonger
Paret till vänster i bambu till P som var hemma på besök. Paret till höger till mig i ribbad merinoull. Man skulle ju kunna tro att jag då har spinkigare ben än P, men så är det inte. Det är den ribbade merinoullen som är så extremt töjbar att det gäller att sy mycket smalare plagg än normalt för att de sen ska sitta bra.
onsdag 7 mars 2018
Sockor från januari
Det övre paret ett restgarnsprojekt. Garnet till hälen såg inte lika ilsket grönt ut när jag jämförde nystanen som när hälarna blev stickade. Men de värmer säkert ändå.
Det undre paret nya nystan, 7-bröder.
Det undre paret nya nystan, 7-bröder.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)